Wycieczka do Pragi

Z uwagi na przystępne ceny i niewielką odległość postawiliśmy pojechać do Pragi na trzydniową wycieczkę.

Zarezerwowaliśmy pokój w skromnym hotelu z dobrą komunikacją do centrum. Chcemy zobaczyć jak najwięcej. Praga przecież znana jest ze wspaniałej architektury. Co roku przybywają tu turyści z całego świata. Zabytkowe centrum zostało wpisane na listę UNESCO. Zabytki z tej listy prezentowane są na stronie http://www.wyjazdy-zagraniczne.pl/unesco-lista-dziedzictwa,335.html Zwiedzanie Pragi postanowiliśmy   rozpocząć od zamku na Hradczanach. Nie mieliśmy pojęcia jak wielki jest ten zamek. Dowiedzieliśmy się, że jest największym zamkiem na świecie i ma aż 570 metrów długości. Zwiedzanie siedziby władców czeskich zajęło nam  kilka godzin. Po opuszczeniu murów zamku ,  udaliśmy się w stronę Złotej Uliczki. Tu czas  zatrzymał się w XVI wieku . Brukowana uliczka  prowadziła nas między uroczymi, kolorowymi  budynkami.

Następny dzień postanowiliśmy spędzić na Starym Mieście.

Obowiązkowo chcemy obejrzeć  Ratusz Miejski i Kościół Marii Panny. Postanowiliśmy również bez pośpiechu pospacerować po Starym Mieście, podziwiać uroki Pragi i jej kamieniczki, nigdzie się nie śpiesząc. Wspaniale będzie spokojnie spacerować po Moście Karola, zatrzymać się i podziwiać Pragę po jednej drugiej stronie. Spokojnie fotografować uwieczniając to malownicze miasto. Przyjemnie będzie wyciągnąć album w listopadowy wieczór i powspominać te chwile. Ostatni dzień spędziliśmy na Nowym Mieście. Jego nowoczesność chwilami zapierała dech w piersiach. Największe wrażenie na nas wywarł „tańczący dom”. Ten kilkupiętrowy budynek przypomina tańczącą parę. Opuszczając Nowe Miasto trafiliśmy na uroczy ogród klasztorny przy kościele Matki Boskiej Śnieżnej. Zaciszny ogród ładnie wkomponował się w nowoczesną architekturę. Niestety pobyt w Pradze dobiegł końca i czas ją opuścić. Udaliśmy się jeszcze na Hradczany aby przez chwilę posiedzieć tu i podziwiać panoramę miasta. I to już koniec naszej wyprawy do czeskiej Pragi.