Niepowtarzalna Wenecja

Ten weekend planowaliśmy od dawna. To była nasza pierwsza majówka we Włoszech. Naszym celem była Wenecja. Trudno w ciągu zaledwie trzech dni zwiedzić to piękne miasto, więc postanowiliśmy nie tracić ani minuty na siedzenie w hotelu. Poruszanie się po Wenecji nie jest takie proste. Miasto położone jest na wielu wyspach. Zamiast dróg są kanały, nie ma tu samochodów i autobusów. Można skorzystać z łodzi, promu albo pociągu, w pozostałych przypadkach trzeba liczyć na własne nogi. Najbardziej znany w Wenecji jest plac Św. Marka www.wyjazdy-zagraniczne.pl , położony w najstarszej części miasta. Zwiedzanie placu postanowiliśmy zakończyć wizytą w gotyckim Pałacu Dożów.

Tu mieszkali kiedyś władcy Wenecji. Pałac okazał się miejscem absolutnie niesamowitym, ogromnym i pełnym fantazyjnych dekoracji. Przewodnik poinformował nas, że niektóre z ozdób, takie jak na przykład żyrandole, wykonane są ze szkła weneckiego. Zafascynowani pięknem wyrobów, postanowiliśmy następnego dnia wybrać się do miejsca ich powstania, na Wyspy Murano. Kończąc zwiedzanie pomieszczeń pałacu, zerknęliśmy jeszcze na słynny Most Westchnień. Prowadzi on do więzienia i jego nazwa wiąże się właśnie z tym miejscem. Więźniowie przekroczywszy most, spoglądali w okno i wzdychali. Wiedzieli, że drzwi, które się za nimi zamknęły, pozostaną zamknięte już na zawsze. Kolejny dzień, zgodnie z planem, spędziliśmy na wyspach Murano. Dostaliśmy się tam promem i swoje kroki od razu skierowaliśmy do huty szkła. Mogliśmy być świadkami dmuchania szkła i powstawania bajecznych wyrobów.

Podobno do dzisiaj pracownicy huty nie zdradzili nikomu sekretu wytwarzania idealnie przezroczystego szkła w kolorze błękitnego kobaltu. Niestety, wyroby były tak drogie, że jedyną pamiątką, jaką przywieźliśmy z wysp, był szklany długopis.

Zachęcamy wszystkich do robienia zdjęć w tak wspaniałych i uroczych miejscach. Później można z nich zrobić duże powiększenia i powiesić je w salonie lub w biurze.  W wyborze dobrej firmy fotograficznej, która zapewni wysoką jakość tych takiego zdjęcia pomoże portal www.promocjainternetowa.com.pl. Promuje ona zarówno dobre zakłady fotograficzne, fotografów ślubnych jak i różnego rodzaju firmy związane z fotografią. Zachęcamy więc do robienia zdjęć a później wspaniałych powiększeń na ścianę.